Brak dostępu do serwera
W sytuacji, gdy serwer przestaje odpowiadać (np. brak ping
), prosimy o wykonanie poniższych kroków.
Sprawdzenie dostępności bramy (gateway)
Przy pomocy narzędzia ping
lub mtr
sprawdź dostępność bramy sieciowej serwera z klasy przyłączeniowej. Informacje o adresie bramy znajdziesz w Panelu Klienta:
Gdy brama nie odpowiada, utwórz zgłoszenie incydentu poprzez Panel Klienta w dziale Działanie sieci – prawdopodobna jest awaria sieci po stronie Atman. Aby przyspieszyć diagnozę, prosimy o załączenie w zgłoszeniu wyników testu z narzędzia mtr
.
Sprawdzenie dostępności konsoli IPMI/KVM
Zaloguj się na konsolę IPMI/KVM zgodnie z poniższą instrukcją.
Jeśli brama jest dostępna, konsola IPMI/KVM jest responsywna, a mimo to serwer wydaje się być niedostępny, prawdopodobna przyczyna leży po stronie samego serwera. Użyj konsoli, aby uzyskać dostęp do serwera w celu diagnozy i rozwiązania problemu.
Jeśli konsola nie jest responsywna, zrestartuj serwer. Jeśli po restarcie problem nie ustąpił, utwórz zgłoszenie awarii poprzez Panel Klienta w dziale Kwestie sprzętowe – prawdopodobna jest awaria sprzętowa serwera. Przypominamy, że w przypadku awarii dysków do zgłoszenia konieczne będzie przekazanie informacji o numerze seryjnym uszkodzonego dysku – wskazówki jak uzyskać numer seryjny zostały opisane w instrukcji.